11 lucruri surprinzatoare despre salata verde
Ana,  25 Februarie 2013

Salata verde e un aliment neglijat de catre majoritatea dintre noi. Mancam putina langa masa principala si atat. In plus, acum e considerat o fita sa-ti comanzi doar o salata la restaurant. 🙂

Salata pare o chestie fragila, marunta, care n-ar putea contine foarte multe lucruri, nu?

Ei bine, surprinzator sau nu, salata verde contine o multime de elemente nutritive.

1. Proteine. Chiar daca e greu de crezut, o salata verde contine 17% proteine, adica 7.7 grame. Si e proteina completa! Adica, are toti cei 8 aminoacizi esentiali. Iti ofera intre 9 si 26% din doza zilnica recomandata, DZR (in functie de caracteristicile tale).

2. Calciu. O salata contine 206 mg. calciu (aprox. 21% din DZR).

Citeste si:

 

3. Omega 3. O salata verde contine 44% din DZR de Omega 3. Lasa uleiurile de peste, ia cateva frunze de salata!

4. Mai multa Vitamina C decat portocalele. O salata verde contine 167% din DZR de Vitamina C, pe cand o portocala doar in jur de 92%.

5. Salata e un aliment bogat in Fier. Contine cam 6 mg, intre 34% si 75% din DZR (barbatii au nevoie de 8 mg de fier pe zi, iar femeile cu varste intre 19 si 50 de ani, de 18 mg).

6. Contine multe B-uri. B1- 38% DZR, B2- 32% DZR, B3- 12% DZR, B5- 18% DZR, B6- 36%.

7. E un aliment minunat pentru femeile insarcinate. Deoarece au nevoie de mult Acid Folic. 600 mg pe zi, fata de 400, atunci cand nu sunt insarcinate, sau DZR pentru un barbat. O salata verde iti ofera 142% din DZR, daca esti insarcinata, si 213% daca nu.

8. Nivele mici de Acid Oxalic. Acidul Oxalic este un element care se lipeste de calciu, magneziu, sodiu si potasiu in intestine, si impiedica absorbtia acestora. In plus, alipirea de Calciu formeaza pietre la rinichi (in formele anorganice, adica gatite).

9. Salata este un aliment care te hidrateaza. Contine cam 95% apa, pe langa celelalte minunatii.

10. Bogata sursa de Vitamina A si K. La fel ca majoritatea frunzelor verzi comestibile, salata verde este super bogata in Betacaroten, cu aprox. 200% din DZR de Vitamina A si 530% Vitamina K. Nu-ti fa griji, dozele peste 100% din aceste vitamine nu iti dauneaza.

11. Salata verde este bogata in minerale. O salata verde contine 33% din DZR de Cupru, 22% DZR Magneziu, 27% Fosfor, 33% Potasiu, 5% Seleniu si 13% Zinc.

Sper ca vei consuma mai multa salata :).

O varianta minunata in care o poti consuma e smoothie verde. In principiu, amesteci o salata cu fructele care iti plac si cu apa si le pui in blender.

Sursa: www.1001vegetarieni.ro

 

articol preluat: http://healthy.kudika.ro/articol/healthy~medicina-alternativa/25106/11-lucruri-surprinzatoare-despre-salata-verde.html?utm_source=newsletter-condo-20130225&utm_medium=email&utm_content=condo-20130225&utm_campaign=Newsletter-Condo

Explore posts in the same categories: culinaria..., de folos sa-ti fie..., de prin ziare...

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: