discutand despre…


Punct. Si de la capat.
“Nu vad alt leac decat dragostea.”

Neagu Djuvara
istoric si scriitor
tatal unei fiice tratate pentru depresie

“Eu nu am din fericire o experienta personala, adica asupra persoanei mele, dar ma intreb daca din punct de vedere al suferintei cateodata nu este foarte dureros si sa ai pe aproapele tau atins de depresie.”

“In cazul meu e cu fiica-mea cu care ma intelegeam foarte foarte bine si ea venise, pe vremea cand eram eu in Africa, sa fie profesoara de engleza la liceul din Niamey cu africanii nostri. Am avut un an extraordinar de simpatic in pereche cu fiica-mea. In anul urmator s-a casatorit cu consilierul Ambasadei Americane, deci a trebuit sa plece. Iarasi dupa un an are un copil, o fetita, si lucru care se pare ca se intampla destul de frecvent, in al doilea an dupa nasterea copilului, a facut o depresie profunda.”

“Barbatul ei, metoda americana, in loc s-o trimita in familia ei la Paris unde ea deja vazuse un medic, a luat-o cu avionul in America si a bagat-o intr-un spital de specialitate. In mod miraculos au scos-o dupa trei luni fiindca au vazut ca ea totusi intelectual nu se surpase. Si de atunci a fost ingrijita mereu … cum sa spun…a avut crize usoare, din cand in cand, dar intretinandu-se cu anumite medicamente care se dozau. Si a facut o recidiva grava chiar in toamna trecuta. De data asta a venit in Franta si a fost ingrijita intr-un mod foarte eficace.”

“Nu am voie sa-i vorbesc la telefon cand e intr-o criza. O singura data, de data asta la Paris, cand a inceput sa-i mearga mai bine, dupa vreo trei saptamani, si doctorii admiteau ca ea sa primeasca vizite. Este un lucru care a ajutat-o foarte mult. A avut vreo 13 sau 14 prieteni si prietene care s-au inteles intre ei ca sa vina cate doi cate doi in fiecare zi. Si ea cand s-a simtit mai bine, ca sa ma incurajeze pe mine, cu telefonul ei mobil, m-a chemat. M-a chemat sa-mi spuna: sa stii ca sunt mai bine, sper ca in curand ies, te rog sa nu-ti faci grija. A iesit dupa o luna in mod extraordinar, i s-au schimbat si medicamentele si a iesit de acolo mai bine ca inainte. Deci a scapat.”
“Cineva care nu se afla intr-o stare de profunda depresie nici nu-si poate inchipui. Este o disparitie atat de adanca a eu-ului tau pe care tu stii ca mai exista dar nu mai stii ca esti al tau, incat nu se poate defini din afara. Este o prabusire totala a individualitatii tale personale si tu iti dai seama ca dispari si nu poti sa explici altuia ce ti se intampla tie. Esti alt om. “

“Nu poti face nimic. Nu poti face nimic. Este o experienta dureroasa, vazuta din afara cu emotiile pe care le ai cand cineva care ti-e foarte drag, il vezi cazand in situatii de astea. O apropiere sufleteasca de persoana care este bolnava de asa ceva poate ajuta. E singurul lucru. Nu vad alt leac decat dragostea.”

(Vlad Mixich, Laurentiu Diaconu-Colintineanu, Hotnews.ro)

from: http://www.facebook.com

Explore posts in the same categories: trăgând cu ochiul la...alţii

Lasă un răspuns

