“Ah, am uitat! Stiu cinci limbi.”


O POVESTIOARA TARE FRUMOASA SI PLINA DE INVATATURA
(povesteste Maicuta Gavrilia)

Odata, pe când ma aflam unde ma aflam [în India, n.ed.], un misionar strain a venit la mine si mi-a spus: “Sunteti un om bun, dar nu sunteti o buna crestina”.
I-am zis: “De ce?”
“Fiindca sunteti aici de atâta vreme si vorbiti doar în engleza. Ce limbi ale bastinasilor ati învatat?”
I-am raspus: “N-am izbutit sa învat nici o limba a locului, fiindca calatoresc foarte mult dintr-un loc în altul. De îndata ce învat un dialect, cei din jur încep sa vorbeasca altul. Am învatat sa spun doar ‘Buna dimineata’ si ‘Buna seara’. Nimic altceva”.
“Aaa, nu sunteti crestina. Cum puteti evangheliza? Toti catolicii si protestantii învata dialectele locale ca sa poate face asta…”
Atunci mi-am zis: “Doamne, da-mi un raspuns pentru el”. Am cerut aceasta din toata inima, si apoi i-am spus: “Ah, am uitat! Stiu cinci limbi.”
“Cu adevarat? Care sunt acestea?”
“Cea dintâi limba este zâmbetul; cea de-a doua, lacrimile. Cea de-a treia este a mângâia. Cea de-a patra este rugaciunea, iar cea de-a cincea este dragostea. Cu aceste cinci limbi ma plimb în toata lumea.”
Atunci el s-a oprit si mi-a zis: “O clipa. Puteti sa repetati, ca sa notez ce ati spus?”
Cu aceste cinci limbi poti calatori în tot pamântul, si toata lumea va fi a ta. Iubeste-i pe toti ca pe tine însuti – fara sa-ti pese de religie sau rasa, fara sa-ti pese de nimic.
Peste tot sunt oameni ai lui Dumnezeu (zidirea lui Dumnezeu, n.ed.). Nu poti sti niciodata daca cineva pe care-l vezi astazi va ajunge mâine sfânt.

Explore posts in the same categories: trăgând cu ochiul la...alţii

Lasă un răspuns

